Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2009 18:46 - Впечатленията ми от студентската бригада в Англия V
Автор: norulesforme Категория: Други   
Прочетен: 5304 Коментари: 2 Гласове:
0



В нашата каравана постепенно започваха да се изграждат правила и ред в ежедневието ни, които целяха да ни улеснят, а също така и да намалят до минимум безсмислените конфликти. По така неписания ред сутрин аз ставах първи в 6:20. Имах точно 10 минути за тоалетна и сутрешно освежаване преди следващия труженик да се размърда из караваната. Трябваше да си приготвя и обяда за полето, като обикновено правех два сандвича и си взимах цял шоколад за енергия, какво пък беше и евтин - около 40 стотинки.Последния от нас ставаше в 6:50, но как успяваше за 5 минути да направи това, което аз едвам успявах за 10 не ме питайте.

Точно в 7:00 всички бяхме на ярда и чакахме инструкции, кой, на къде ще тръгне и с кого. Вече официално бях част от екипа, берящ broad bean. Този вид боб не е популярен у нас. Расте на около метър високи стъбла в големи шушулки. Качих се в бусчето и потеглихме към полето. Нашата група се състоеше от един латвиец, трима поляци, останалото бяхме българи и румънци по около 6-7 човека. Шофьор на буса беше съпервайзъра ни мистър Ед Джоунс. Организацията на групата ни беше следната: Мистър Ед ни караше до полето и обратно, като през целия ден не си мърдаше пръста за нищо. Имаше двама кантарджии, които привикваха всеки от берачите да си занесе касетите, за да ги измерят. След като ги измерят, касетите се товарят на камион или трактор (зависи колко е кално полето) от шофьора, който на два, три курса ги кара във фермата. Там се разтоварват в цех, в който се сортират, пакетират и нареждат на палета. Готовите палета се товарят с мотокар на големи тирове, които ги карат директно в складовете на големите супермаркети Tesco, Sainsbury и Asda. Това са веригите, за който нашата ферма, в частност и аз, работехме.

През втория си ден като бобоберач набрах 32 каси боб. По-добре от предния ден, но все още далеч от обичайната дневна норма, която трябваше да спазвам - минимум 38 каси. Цената на една каса боб беше 1.25 паунда, а един работен час ни се плащаше по 5.52 паунда. Идеята на нормата е, че трябваше да берем толкова каси, за колкото ни се плащаше за час, а именно 4 каси на час. Мислех, че тази граница е недостижима и просто не проумявах как останалите, които беряха боб още преди аз да дойда, берат по 40- 50 каси без видимо да се напрягат. Но още на края на първата седмица успях да преборя заветните 38 каси.


imageimageimage


Тагове:   англия,   чужбина,   бригада,


Гласувай:
0



1. tera - Много ми беше интересно :)
09.07.2009 11:02
Даже ще разпечатам поредицата и ще я дам на сина ми да я прочете. Той работи от 16 годишен през ваканциите, но не и при такива условия. Мисля, че такъв зор не е видял.
Няма ли да продължаваш с бригадата или това е последна серия? :)))
цитирай
2. norulesforme - Радвам се, че ви е било интересно, ...
09.07.2009 14:56
Радвам се, че ви е било интересно, определено има какво още да напиша, така че ще продължа историята.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: norulesforme
Категория: Други
Прочетен: 229444
Постинги: 50
Коментари: 69
Гласове: 273
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930